Hírek, események

Heti események

Fenntartói közlemény az óvodai beiratkozásról
Részletek
Állások
Óvodapedagógus munkakör https://kozigallas.gov.hu/pages/jobviewer.aspx?ID=zs7j6zl3i9
Részletek
TSMT torna
Részletek
Tiszakécske Járási hivatal
2017. április 1-től módosult, itt található a változás
Részletek
Madárbarát óvoda
Részletek
Mihály Nap 2013
Részletek

Innovációink

Óvodai adminisztrációs rendszer kidolgozása,

óvodák közötti kapcsolattartás

Az innováció írójaként arra a feladatra vállalkoztam három évvel ezelőtt, hogy a kompetencia alapú oktatás bevezetésének keretében átdolgozzam óvodánk adminisztrációs rendszerének egy részét. Ehhez az új módszerhez át kellett gondolni, újra kellett értelmezni, egyszerűvé, világossá, érthetővé, könnyen kezelhetővé tenni a pedagógusok által vezetett adminisztrációt. Átdolgozásra kerültek: csoportnapló, gyermek személyi anyaga, statisztikai adatok, képesség fejlesztések naplója.

Az innováció azon része, amely az óvodák közötti kapcsolattartást tartalmazza az idei tanévben elvesztette aktualitását, mert mind a 7 csoport egy óvoda épületben működik.

 

Zsígó Józsefné             

Óvodapedagógus            

 

Digitális tartalmak, az egyéni és csoportos

fejlesztés lehetőségei

 

A kompetenciai alapú oktatás kipróbálójaként az általam kidolgozott innovációs téma a digitális eszközök alkalmazásának lehetőségei az óvodában.

A mai világban meghatározó szerepet töltenek be a telekommunikációs eszközök. Felvetődött bennem, mit is kezdhetünk mi pedagógusok munkánk során a rendelkezésre álló informatikai eszközökkel, melyek azok a területek ahol ezek alkalmazásával színesíthetjük az óvodai életet, magasabb színvonalon láthatjuk el a munkánkat. Feltérképeztem a digitális eszközök alkalmazásától várható eredményeket, és kipróbálva egyre gyarapodott a lehetőségek tárháza, erre állítottam össze egy csokorra valót. Például: témafeldolgozásoknál Power Point használata, szakmai anyagok prezentálása, szülői értekezleten saját fotótárból képek bemutatása, óvodai adminisztráció áttekinthetőségének, naprakészségének biztosítása, cikkek, oviújság írása, internet használata, stb.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján egyre inkább bebizonyosodott számunkra, hogy a technika adta lehetőségeket beépítve az óvodai mindennapokba színesítjük, gazdagítjuk a gyermekek ismereteit, új lehetőségeket tárunk fel a szülők előtt, hogy bepillanthassanak óvodánk életébe

 

Novákné Lőrincz Ildikó           

Óvodapedagógus              

 

Óvoda-család kapcsolata

 

Az Óvoda-család kapcsolata innováció keretében új kapcsolattartási formaként a következőket dolgoztam ki, amelyek azóta működnek óvodánkban:

„Csibehívogató”: Beíratáskor „Csibehívogató” napot tartunk, amely alkalmával a leendő óvodás kisgyermekek és szüleik betekintést nyerhetnek az óvoda és a csoportok mindennapi életébe. A „kis csibék” együtt játszanak az óvodásokkal, majd haza induláskor ajándékkal búcsúzunk tőlük.

Föld napja: Egyik jeles napunk, a Föld napja alkalmából közös programokat szervezünk a gyermekekkel és a szüleikkel a csoportokban. A délelőtt folyamán óvodánk udvarának rendezése történhet, illetve hosszú séta a Várdombhoz. A napot színesíthetik még vetítések, hulladékokból játékok barkácsolása, beszélgetés Földünk védelméről, valamint közös játékok, illetve egyéb tevékenységek. Délután csatlakozunk az iskola által szervezett papír-, és hulladékgyűjtési akcióhoz.

Gyereknap-óvodai búcsúztató: Óvodánkban az óvodai ballagást felváltotta az óvodai búcsúztató. A nagycsoportosok búcsúzása a gyereknappal egybe kötött rendezvényként zajlik. Az elbúcsúzó gyermekeket visszavárjuk óvodai rendezvényeinkre.

Fogadóóra: A szülői értekezletek után fogadjuk az egyénileg érdeklődő szülőket.

Szülők Klubja: A szülőket érintő témákról beszélgetések, előadások szervezése.

Családi szoba: Házi versenyek, bajnokságok helyszíne, gyűjtések helye (adományozandó ruha, játék) szülőkkel való egyéni beszélgetések helyszíne, Ovi-mozi működtetése.

 

Bontovics Istvánné        

Óvodapedagógus          

 

Óvoda-iskola kapcsolata

 

Településünk sajátságos helyzetben van azáltal, hogy egy óvoda és egy iskola van. Ez olyan lehetőséget biztosít számunkra, az óvoda-iskola átmenetben, amely tartalmasabb, hatékonyabb együttműködést eredményezhet. Az általam elkészített innováció mindezek mellett lehetőséget adott a további fejlesztések feltérképezésére.

Az óvodás korú gyermek legfőbb tevékenysége a játék, de még az átmenet idejében is hatékonyan segíti az ismeretek beépülését, a tanulást. Ennek szellemében készült el egy játékgyűjtemény óvodai és iskolai használatra. Új elemek kerültek be az iskola érettséget támogató pedagógiai munkába is: kézműves tevékenység, drámajáték foglalkozások, okoskocka, Delecato módszer kiterjesztése, Aprók tánca, nyelv- és beszédfejlesztés, könyvtárlátogatások. Fontosnak tartjuk az érzelmi megalapozást is, amelyet akár „iskolára való érzékenyítésnek” is nevezhetnénk: az iskolásokkal való közös programok, az ezeken átélt pozitív élmények pozitívan befolyásolhatják a gyermekek beállítódását az iskola irányába. Ezen gondolatok mentén haladva, a Gergely-járást (óvodások iskolába hívogatása – néphagyomány ápolás), mint teljesen új elemet építettem be az óvoda-iskola kapcsolatába.

 

Ballabásné Somkuti Anita        

Óvodapedagógus             

Bemutatkozás| Szolgáltatások| Galéria| Csoportok| Zöld Óvoda| Innovációink| Dokumentumok| Alapítványaink| Kapcsolat| Aktuális
© Copyright Tündérrózsa Napközi Otthonos Óvoda. Midnen jog fenntartva. Készítette: Global Web Design Stúdió